fredag den 20. august 2010

Gaver, gaver, gaver...

Hmm... Det der med at arbejde optager ens stikketid! Det er der godt nok noget om. Jeg har stort set ikke haft fuglejakken fremme i en hel uge. Skolestart og madpakker og bøger, der skal bindes ind, har taget al tiden, for ikke at tale om den tid det tager at overbevise tre børn om, at det er en god ide at gå i seng,så man kan være frisk til næste dag. Bare anstrengende. Når man nu hellere vil sidde og strikke.
Bullen på fuglejakken er nu færdig og jeg er begyndt på de indvendige belægninger. Det er så en anelse kedeligt. Overvejer at opstarte et ærme, der kan køre samtidig. Jeg har endnu ikke taget mig sammen til det store gisp, nemlig at sy og klippe. Det må der nok en fredelig weekend til hvor det kan færdiggøres i fred.
Snørkeltørklædet er færdigt og der var garn nok til at lave et ekstra. Det ene skal min fars kone have i fødselsdagsgave, sammen med et par filtfutter og et Photopearls billede, som min datter har lavet. Det andet er til mig selv. Det bliver ikke til så meget til mig selv, med alle de runde fødselsdage. Min søster fylder fyrre til december. Hun må jo også betænkes. Jeg overvejer en livstykketrøje fra Geilsk. Om ikke andet , så må hun få en broche til og så lovning på resten.
Nu først til en fredelig weekend, forhåbentlig med tid til noget strik. Der er dog også en børnefødselsdag. Jeg har lovet at lave Missisipi Mud Pie. Den fra Spise med Price. Det bliver sjovt og en smule perverst. Jeg vender tilbage til den næste gang...

1 kommentar:

  1. Smiler det er jo som en kopi af mit liv, al for megen job og al for lidt strikke tid... Måske jeg skulle låne et barn eller to af dig, bare for lige at oplevelsen er den samme ;-)
    Bullen og belægninger, så er du da langt, god ide at strikke ærme imens.
    Livsstykketrøjen er så smuk, giv dig endelig i kast med den... Men husk at have noget sjov flerfarvestrik ved siden af ;-)

    SvarSlet