lørdag den 31. juli 2010

Så gik den sommerferie!



Æv altså! Der er ikke noget så træls som en brugt ferie. Så hurtigt det er overstået og så hurtigt man er inde i trommerummen igen. Det eneste lyspunkt ved at have holdt tidlig ferie er, at det er forholdsvis fredeligt at komme på arbejde igen. For mit vedkommende betyder det at jeg kun skal lave mad til ca. 60 børn. Til daglig er det 134 men så er vi også to om det.


Min ferie på Samsø var dejlig. Mine unger og jeg var inviteret derover af min mor og min søster. Det blev en dejlig tur med cykleture, strandture (med tilhørende solforbrænding-uha) og fredelig strik i skyggen. Fuglejakken kunne jo ikke komme med når min mor var der, så det blev til et par selbuvotter i stedet. Dem skal min søn Carl have. Han får altid så slem eksem på sine hænder om vinteren, hvis han ikke er meget omhyggelig med vanter. Der skal et foer af thinsulate i, så kan han da umuligt fryse. Opskriften fandt jeg på nettet, hvor en norsk blogger havde lagt det ud. Det er faktisk rigtig sjovt. Jeg var lidt spændt på mange fejl jeg ville lave, når jeg skulle lave venstre vanten, men det var ikke nær så svært som jeg havde forestillet mig. Jeg skulle jo bare læse mønstret som jeg normalt læser en tekst og så strikke som jeg plejer. Det virkede fint. Jeg tænker at jeg er nødt til at anskaffe mig den bog der er lavet om emnet.


Inden jeg tog på ferie havde jeg bestilt farvekort fra Geilsk og tre nøgler støvet grøn i uld og bomuld, som hun havde på tilbud. De var ankommet da jeg kom hjem igen. Bente har et gratismønster på et snørkeltørklæde. Det er jeg så gået igang med. Det er ganske dejligt ind imellem at tage et strikkketøj, der ikke kræver så meget opmærksomhed.
Det er så det billede der er øverst. Som er klæret it-idiot er der åbenbart grænser for hvor fint det kan laves.
Jeg er blevet noget hooked på Geilsk. Det er godt nok nogle fede ting hun laver. Nu kunne det jo være dejligt at lave noget til mig selv, men det sådan at både min mor, min søster og min fars kone fylder rundt inden for det samme år. Mine tanker går i retning af at lave en Livstykketrøje til min søster, men det kan måske komme til at knibe med tiden. Fuglejakken skal jo også være færdig. Nu må vi se. Foreløbig er jeg igang med den sidste fugl og det går godt. Der kommer ikke billeder af den her nu.
Måske jeg finder ud af at fordele billederne bedre i næste indlæg. Ellers kan de ses på Ravelry.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar