lørdag den 30. juli 2011

Blog award

Jeg er blevet inviteret til at deltage i denne lille leg af Rikke. Dette er nyt for mig, men jo ikke svært, så jeg er med.




Legen går ud på følgende:
- man skal linke til den, som man har modtaget awarden af
- man skal sende awarden videre til 5 andre bloggere, der har færre end 100 læsere
- til sidst skal man svare på de 5 følgende spørgsmål..

1:Hvorfor begyndte jeg at blogge:

Jeg er ikke særlig IT-agtig og har tidligere mest brugt nettet til at læse aviser og checke mine mails. Jeg fandt Ravelry en dag jeg sad og læste nrk.no. Der var en artikel om det. En norsk pige havde lavet en afhandling om fænomet netstrik. Det måtte jeg se hvad var. Facebook er ikke noget for mig, men det her så spændende ud. Mange af de andre, havde en blog, så sådan en lavede jeg også. Så har det stille og roligt udviklet sig derfra. Jeg har i øvrigt fundet hende der skrev afhandlingen. Hun hedder Frk. Snupp.

2: Hvilke blogs følger jeg:

Det er væsentligst strikkeblogs jeg følger. Jeg finder dem mest når jeg er på Ravelry.

3: Hvad er mine favoritfarver:

Hmm, det er nok næsten lettere at sige hvilke farver jeg ikke kan lide. Koboltblå er nok næsten den værste farve jeg ved. Jeg er nok heller ikke særlig lun på gul. Begge dele skyldes nok at jeg var ung i firserne. Jeg har ligesom gjort det. Ellers er jeg glad for de fleste farver.

4:Hvad er mine favoritfilm:

Jeg har en lidt sær interesse, jeg står ret alene med. Jeg elsker sne og is og polarhistorie. Alle BBC og National Geografic film om polaregnene er lige mig. March of the Penguins sætter jeg på med jævne mellemrum. Endelig husker jeg en morgen i juleferien for to år siden. Hele familien sov, sneen dalede ned og jeg satte meg med mit strikketøj og så Ørneborgen med Clint Eastwood  og Richard Burton. Se det var hygge, som man kun kan i Skandinavien.

5: Hvilke lande vil jeg besøge:

Som afsløret i ovenstående har jeg en hang til sne og is. De varme lande og sand mellem tæerne er ikke mig. Det er kedeligt og jeg får det dårligt af varmen. En skiferie er det bedste jeg ved, men det er sjældent mine finanser rækker til det. Egentligt vil jeg helst til Norge. Alle egne af Norge inklusiv Svalbard. Det gad jeg godt se. Det er vel egentlig også en drøm der kan gøres til virkelighed, når man bor så tæt på. Måske lige bortset fra det med Svalbard.

Nu har Norge jo været i vores allesammens tanker i den forløbne uge. En så frygtelig hændelse er ikke til at fatte. Det er fantastisk at se sammenholdet, ikke bare i Norge, men i hele Norden.



Awarden giver jeg videre til
Susse
Linda
Pia
Karen
Humm

Jeg håber I vil lege med. Det har været en fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar